SALAM 1 MALAYSIA

SEGALA PANDANGAN SERTA TEGURAN DIALU-ALUKAN DI BLOG SAYA..MARILAH KITE BERINOVASI BERSAMA-SAMA DEMI MELAHIRKAN SISWAZAH YANG BERKUALITI YANG DILAHIRKAN DARI UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA.CHAYOK2

Saturday, March 13, 2010

GAJET BARU SENTUHAN OLEH JEPUN


Gajet ini telah dperkenalkan oleh Jepeun bagi penggmar Gajet. dengan hanya 1 kenyitan, senyuman atau menaikkan buli kening, tanpa sentuhan sesiapa sahaja boleh mengubah lagu ipod atau menghidupkan mesin basuh di rumah.
Seperti namanya: GIZMO dengan 'suis mimi' dan 'suis telinga' dihubungkan dengan talian mikro komputer yang berfungsi mengawal pelbagai alat2 eletronik dengan bebas di rumah. Alat teknologi baru ini kelihatan seperti 1 set fon kepala di pasang bersama dengan pengesan infrmerah yang berupya mengesan pergerakan kecil di bahangian telingan dan memberi impak keputusan menakjubkan. Ia adalah bertujuan membantu memasang lampu dan menghidupkan mesin basuh dengan cepat dengan hanya mengerakkan. Apa yang menakjubkan dengan penemuan gajet baru ini ialah, ia banyak membantu manusia dalam melakukan kerja seharian di mana manusia hri ini sangat sibuk dengan tugasan harian.

No comments:

Post a Comment